Ny vinjett

Hej jag heter Ämma och jag är kruserknarkare. Mina gamla dagboksinlägg håller på att falla i glömska, men tillsammans med er läsare ska jag väcka nytt liv i dem'*.

2006-03-31



Jag tänkte bara berätta för er, att jag har inte varit Lycklig, sedan jag gick i gymnasiet [ dvs sedan jag kom ut], eller var det sedan jag kom hem från Island [Kom in i homogäjkulturen] ? Orsakssambandet är inte solklart, men det måste ju vara sant, för det är ju min Mamma som har sagt det, och jag är ju hennes Barn, så hon borde ju veta.

Att jag hänger med er beror alltså på att jag inte mår bra, eller var det tvärtom? - historierna går lite isär där också, men det är ju viktig att vara ärlig, så jag för vidare vad min Mamma har sagt. Helt ärligt.

***

Dagens felläsning:

Vad är egentligen Morrisseys storhet?
- Att han han föredrar ensamhet, missunsamhet och åtrå - men att han ändå lyckas vara rolig.

Jag hann meditera ganska länge över det där med att "föredra ensamhet, missunsamhet och åtrå". Nickade förnumstigt för mig själv. Sedan såg jag att det stod "förmedlar", inte föredrar. Jag tyckte det var roligt.
Men lite snopet.

***

17.32 får jag ett raggningstips:

huruvida jag blir mer kåt på dig som brun, gul eller grå: grå, lätt. brunt är definitivt osexigt, det signalerar ärlighet och öppenhet och inte det minsta svårhet och destruktivitet, vilken flata tänder på sånt? ingen jag känner. mitt råd är att du fortsätter att uthärda med hjälp av sateliten. det är nog din express till knull.

Min raggexpert i sopisdjungeln. Har hon sagt det måste det ju vara sant.

***

Frågan "Om alla skulle blogga och msn:a - vad skulle då hända med vårt queera space [Qruiser]?" är besvarad, och jag har motvilligt accepterat att "utökas?" kanske till och med är ett bra svar. Jag känner bloggandet rycka närmre, och msn är redan ett faktum. Men jag gillar det inte. Jag trivs bättre här.


____________________________
*Jmfr karaktären Shanti Rooney i P3-programmet Mammas nya kille: Hej jag heter Shanti Rooney och jag är skådäspälare. Mina gamla uppsatser från högstadiet håller på att falla i glömska, men tillsammans med er lyssnare ska jag försöka väcka nytt liv i dem.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Nu fattar ju ingen utom du vad jag menar men Mallorcapärlor är billiga pärlhalsband som tanter köpte med sig hem från Mallis. De var så stolta över att gå omkring i riktiga pärlor men tänkte inte på att storleken på pärlorna och längden på halsbanden gjorde att det lyste just billiga mallispärlor på långt håll...

Tack för kommentaren, jag är rätt nöjd med den där texten själv! Finns dom som retar sig på den för man vill inte alltid se den nakna sanningen om heteroträsket.

Alltså, jag undrar om inte den där felläsningen om Morrissey var rätt träffande, kanske för att han faktiskt föredrar som han kan förmedla och samtidigt vara rolig och inte bara ledsam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback