Ansa hårväxten

exempelvis,  är kopplat till den Feministiska Identiteten. All min kroppsbehåring har genomgått alla stadier av att raka, inte raka och mellantinget trimma (lanserat som en bögstrategi i den hädangågna qruiserklubben Bögiga flator. Där fick vi in sexualitäten i hårväxtspraktiken).

Nej, inte riktigt all kroppsbehåring. Förra veckan tappade jag bort min pincett och sedan dess har jag inte kunnat plocka ögonbrynen. För första gången sedan mellanstadiet känns luddigt vid näsroten och det är ju ganska mysigt, men lite ovant. Och o-valt, för jag har faktiskt inte haft rå-hå-åd att köpa en ny pincett.

Hoppsan, så vart kroppsbehåringen kopplad till klassidentiten också.

FÖR MIG alltså. Så jävla intersektionell.

Kommentarer
Postat av: Anfield

åh det var JAG som lanserade trimning som BÖGIGT. via min STI-rådgivare som ÄR bög. men hen sa det bara muntligt, jag skrev det på nätet.

ah. så fick jag det sagt. skrivet på nätet.

Postat av: God saves

Epikulator! I'm telling you! Jag är tydligen också bög! Eller femme! Eller I don't know.

2006-06-01 @ 15:15:37
URL: http://godsavesthequeer.blogspot.com
Postat av: subkutan

För mig är kroppsbehåring kopplat till goth-identiteten. Det krockar lite med min anarkafeminist-identitet. Men mest är jag queer och då får man ju göra som man vill.

(eftersom jag är medelklass är jag privligierad nog att kunna fokusera enbart på min subkulturella status och kan lämna den ekonomiska aspekten därhän.)

2006-06-02 @ 13:13:08
URL: http://subkutan.blogg.se
Postat av: Matti

Jag plockar ögonbrynen när jag vill straffa mig själv genom självstympning.

2006-06-02 @ 21:32:51
Postat av: Matti

ps Jag klipper ögonfransarna ibland, när jag vill kunna ha mascara och vara synthpojke.

2006-06-02 @ 21:33:53
URL: http://mattilainen.blogspot.com
Postat av: anfield

jag klippte ögonfransarna i gymnasiet för att kunna ha mascara och glasögon på en gång. (för tydlighetens skull: jag har långa ögonfransar, det var det jag ville få sagt).

2006-06-02 @ 21:35:11
URL: http://anfield.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback