Dags att öva utan att löva

Det är fan inte konstigt att lööve har en så orimligt central plats i Den Här Kulturen när det är den enda allmänt accepterade anledningen att

*bete sig irrationellt
*skippa måsten
*få vara tätt intill
*dagdrömma
*knulla
*planera sin framtid med någon annan än sig själv


Fy fan. Det är så jävla dags att börja öva på allt det där. Utan att ta schärlek som ursäkt.

[22.40]
Nu kom jag på att det brukar räknas om man Mår Dåligt också. Det känns inte heller som ett alternativ till att lära sig klara sig utan ursäkter.

Kommentarer
Postat av: Anfield

fan va smart formulerat. jag läste det i din krussandagbok och hoppades att det skulle stå här så jag kunde få kommentera.

dessutom förväntas man göra just allt det där för att man är kär. och det kanske man gör, vad vet jag. jaja.

Postat av: Rissen

ja, kanske är det så att lööv inte går att känna igen utan de där beteendena. kanske är det så att lööv inte är en känsla, utan en en kombo av vissa beteenden och prioriteringar. blabla performativitetblala. men det gör det inte mindre verkligt.

kärlek, däremot är något helt annat. jaadå! behold: en strategisk konstruktion. eller så.

2006-11-04 @ 16:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback