Per Unckel har inga synder att bekänna

är rubriken till den kanse mest lismande artikel jag sett. Intervju menar jag. Eller.. nej, nu ska jag inte ta till fula ord. 

Ex-bunkermoderaten är tydligen Stockolms läns nya landshövding. Han "betraktar inte detta som en politisk utnämning eftersom han varit utanför politiken i fyra år", och han har inga synder i svarta-barnflicks-vägen att bekänna.

Tro fan det. Tillåt mig småle, mer säger jag inte, för man vill ju inte ägna sig åt förtal. Eller jo, jag gick i samma klass som hans son Nils Unckel i tre år. Han var varken välvilligt inställd till "sosse-tv" eller skatter, så mycket kan jag väl tillåta mig att säga.

Och att småle. Det kan jag tillåta mig schälv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback