Blå, blå vindar och kval, första dagen

När jag varit i skolan till ett jobbade jag till nio tog jag en promenad i Solna och kände inte närheten till Sumpan som en trygghet längre, för nu är hela skiten mörkblå.

Och jag var trött så trött, men sedan hittade jag en container och valaffischer och allt som liknade byggmaterial samlade jag i min källare, men snygga stolen lämnade jag kvar. Jag var sopletare och sakkletare, och just då tänkte jag inte på det som en motståndshandling, men det skulle det väl kunnat ha varit.

Det såg nog iallafall så ut där jag stod och ryckte ner Reinfeltad kartong, och performativiteten är allt, har jag hört. Eller var det tankeöverbyggnaden? Äh, falsk dikotomi. Iallafall vart jag pigg, och nu ska jag borgerligt arbeta på mitt hem. Det ska vara min hyresrättsliga borg minst fyra år framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback