Det är fortfarande sommar och fortfarande/åter upprörande med tits. Tydligen.

Hej terminsstartssäsong. Hej vag ångestkänsla.
image7
Tur att man kan koppla av med lite queer riot! Defekt-Idyll i lördags höll på att sluta i dålig stämning efter att vakterna gått runt och uppmanat gäster i bar överkropp (främst tjäjer) att klä på sig, annars skulle de/vi åka ut. Ett rykte spreds: klockan 02.00 (när klubben skulle stänga) drar alla av sig tröjorna!

Parallellt försökte de eminenta arrangörerna tala vakterna till rätta, men utan resultat. Och kan man tänka! Redan 01.45 slet stora delar av gästerna av sig vad de hade för överkropp. Varvid vakterna bara kunde glo och se sura ut.
Det var så stort. Det finns inget bättre än spontanaktioner.

Mina/mitt bröst är inte mitt könsorgan! Befria (den kvinnliga) överkroppen!

Underkroppen också, förresten. Undrar vad som hade hänt om jag hade haft visa-fittan-outfiten som jag hade tänkt?

På ett sätt borde jag bli naturist. Det är bara det att de verkar lika socialt intressanta som... PRO. Det där med statushets och queer/medelklasskultur som unikfabrik är ett känsligt ämne jag funderat en del över. Men det får bli ett annat blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: Anfield

om du envisas med att reprisblogga din krussandagbok tänker jag envisas med att kommentera två gånger.
ahmen DU RA! som tog micken och uppviglade massorna ytterligare, som gjorde grejen till en massaktion och fick folk att våga? credda dig, god damn it!

Postat av: Rissen

1. Man ska aldrig credda sig själv. Det är inte feministiskt. Fölk kan tro att man försöker skapa hierarkier med sig själv överst.
2. Jag vart ju liksom en OFFÄNTLIG PERSON för queerkidspöbeln som inte redan känner mig (definition av pöbel= de som inte känner mig), och jag försöker liksom vara lite hemlig i den här bloggen för det fall att jag skulle få hjärtesorg och vilja vara patetisk.
Obs! Hela kommentaren är ironi.

2007-08-07 @ 09:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback