Litania

Vad vore väl livet om man inte finge ägna sig åt lite välförtjänt gnäll:

*MÅSTE alla feministiska litteratöser skriva fragmenterat? Eller finns det en massa författare där ute som inte kallas feministiska därför att de skriver sammanhängande prosa? Jag tycker vi lägger ner det där med ecriture feminine eller vad det heter: att påstå att begriplig text per definition är patriarkal är ungefär lika inkluderande som att påstå att riktiga feminister inte gillar penetration. Basta!

*Mensvärk på illamåendenivå TVÅ DAGAR I RAD! Någon måtta får det väl ändå vara?

*Eftersom min chef är på semester denna vecka ut, kommer jag inte få veta förän i slutet av nästa vecka, huruvida mitt vik kan förlängas till i höst. Mitt nuvarande går ut den 17/8. Nästa vecka alltså. Helloo, lite framförhållning tack!

*Min chefs chef kan tydligen inte förmå sig att fatta beslut över min chefs huvud. Liksom, face it chefens chef, du ÄR över hans huvud! (Obs! Ordlek)

*Antal inlägg närmar sig obönhörligt antal kommentarer.
Jag har aldrig förr haft så många läsare här. Nu är vi över 20-sträcket nästan varje dag. (Ja, vi, jag är naturligtvis min egen flitigaste läsare.) Härligt. Men av någon märklig anledning verkar det resultera i ett sjunkande antal kommentarer. Asså, man bloggar därför att man har ett stort uppmärksamhetsbehov. Uppmärksamma mig med en liten kommentar någon gång, dåra! Ni kanske förlänger mitt narcisstiska sjukdomstillstånd, men ni gör mig glad!

* Det finns ingen romance i mitt liv. Alls. Och känner jag mitt ¨årstidsbundna själv rätt kommer det inte heller infinna sig någon förän i januari - februari. Jo, det är säkert! Såhär är det jämt:

Ny kärlek/nya långvariga ligg: Januari/februari
Dumpa/bli dumpad: April - maj
Sommar och höst: Stillestånd oavsett tillstånd.
Detta gäller både korta och längre relationer. Klarar jag att hänga ihop med någon över midsommar är det alltså grönt till året efter. Är jag OR eller RA, eller, som vi normisar brukar säga, singel, har jag det alltid jävligt busy efter nyår, och inget roligt de sista 3/4-delarna av året. Det är långt till nyår. Ynk ynk!

*Jag läser skitbra böcker - och förlägger dem. Hela tiden. Just nu undrar jag var den där bruna boken om mystiska mord i munkkloster under 1600-talet har tagit vägen.

* Jag kan aldrig komma ihåg boktitlar. Eller namn på författare. Eller artister. Eller några namn över huvudtaget. För att inte tala om ansikten.

*Jag kan inte avstava överhuvud taget. Överhuvudtaget? Över huvud taget? Särskriv mer, det säger jag bara! Eller skriv ihop allt. Jag orkar inte med alla undantag.

*Men vafan! Nu kommer jag inte på något mer! Gnäll!

Kommentarer
Postat av: sisela

jag vill hänga snart! jag vill inte tenta! jag vill inte heller ha mensvärk! jag vill inte vill inte vill inte!

2007-08-08 @ 16:27:50
Postat av: Rissem

Jag vill samma som du!

2007-08-08 @ 16:38:21
Postat av: Matti

Ja, vi åt ju middag i måndags vi tre, ser jag i min almanacka. Hoppas det var trevligt. Vi kanske kan sätta upp en ny tid där vi kan vara med alla tre på samma plats samtidigt?

2007-08-08 @ 23:19:02
Postat av: Anonym

Förtjusande förslag kära du. Vi diskuterar saken i krussans lite mer privata hägn.

2007-08-09 @ 09:47:02
Postat av: Anfield

efter mycket sakligt (torrt/tråkigt) skrivna Millenum-trilogin dök jag igår in i Du är allt jag drömt av Ali Smith. Och somnade efter ungefär tre sekunder. När jag vaknade läste jag baksidan som bara innehöll lovpris till författarens fantastiska språk. Jag har älskat Monika Fagerlund, jag har älskat Jag smyger förbi en yxa, jag har älskat ganska många böcker med EXAKT SAMMA JÄVLA SPRÅK som jag inte älskar längre. å andra sidan kanske den kommer nånstans om jag håller mig vaken, det gör till och med fagerholm, fortfarande.

Postat av: nemi

för mig gäller typ vår/sommar: få till det+dumpa/bli dumpad. ibland samma sommar, men om inte annat sommaren därpå. jag hatar somrar.

2007-08-13 @ 01:10:25
URL: http://neverendingnemi.blogspot.com
Postat av: Rissen

Frågan är om Ali Smith är feminist? Det kanske är det som gör det. Feminist+fragmenterat=sant, verkar det som, det är bara jag som oftast inte fattar varför.
Nemi: Tja. någon årstid måste väl hatas antar jag. vad tycker du om vårvintrar?

2007-08-13 @ 10:09:27
Postat av: nemi

they all suck!! ^^ nej men vårvinter som den i år med skidsemester är grejen.

2007-08-13 @ 18:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback