Mammas lilla korståg för kroppsligheten

Igår var det vougefest, bögdjävlarna arrangerade. Det skulle dansas och catwalkas och brytas normer. Jag tror många hade roligt, jag tror många var underhållande. Själv var jag en faggotpleaser och kom till final och fick ryggdunkningar. Det var lite roligt.

Men det Mammas lilla gjorde var inte lite roligt. Det var helt fantastiskt. Jag har länge varit imponerad av hennes sätt att föra ut den kroppsligheten i offentligheten.Bilder på flytbajs, julkort målade med mensblod, sådana saker. Som några kollegor självmant kommenterade idag, det finns inget mer tabubelagt än kroppslighet nuförti'n.  Jag har ingen aning om Mammas lilla synliggör kroppslighet i Politiskt, Konstnärligt syfte eller om hn bara har det naturligt. Men jag skiter i vilket.

När House of authentic fleshs lilla Momma gjorde entré i en bikiniöverdel av biffar, ett harnesk utsmyckad med en mycket noggrant utkarvad kotlett-fitta, baconsmycken med mera, var det tamejfan det enda på den där tillrättalagda tillställningen som ifrågasatte något av medelklassig kulturelitism hette.

DET VAR KONST!
DET VAR POLITISKT!
FOLK VERKADE INTE FATTA NÅGONTING!

När hon drämde slaktaryxan i ett bord så att juryn fick  lite champagne över sig klagade Dominica (eller vem det nu var) och sade att det vart minuspoäng. KOM IGEN. TÅL LITE SMUTS, TÅL LITE FITTA, TÅL LITE AVSTEG FRÅN PROGRAMMET, TÅL LITE FLESH!

Men nehe. Så är det att ligga i framkant. Färre ryggdunkningar än till oss som håller oss i mittfåran. Men det ska jag säga, vore jag meccenatrik vet jag var mina pengar skulle gå. Fat is a state of mind, har vi redan konstaterat, nu kan vi tillägga: flesh is a state of autencity. Jag menar, kan jag tillägga. Hur Mammas lilla tankar ser ut om det dära har jag ingen aning om.


Edit: 'kejra, om man tittar på bogdjavlar.se så verkar det faktiskt som att någon har fattat något. Men det kändes liksom inte så där och då.

Kommentarer
Postat av: mammas lilla

o du anar inte hur länge jag gått och väntat på att någon ska se mig och mitt geniskap,, TACK för att du ÄNTLIGEN synliggör det!!
men visst är det konstigt. att lägga upp sig själv för bedömning. och sen bry sig om vad andra tycker, tex en bögjury. så jävla strange, att man vill.
NÄR FÅR JAG BESTÄLLA SEXERSIZE? VAD KOSTAR DET?
puss!!!

Postat av: Rissen

Jag omger mig bara med genier. Så är det.
Min beundran - er (enda) belöning. Praktiskt, för det gör mig ganska viktig också.
Hermoine Hormon låter dock meddela att den som missade hns och Valerie Valks genialiska sexercises får ångra sig i evighet - tillfället kommer alldrig igen!

2007-08-06 @ 10:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback