Så här härlig är jag med mina kollegor när jag fått ett vik.

Kära kollegor!
Jag har fått ett vikariat här fram till vårterminens början. Jag ser fram emot att lära mig en massa av er i höst.
Jag förstår att för er, som sett ganska många komma och gå här på sista tiden är det ingen stor sak. Därför tänkte jag berätta lite vad det innebär för mig, så ni förstår varför jag går runt och fånler.

1. Jag kommer att kanske att kunna byta boende. Jag är fruktansvärt trött på att gå omkring som djur i bur på 21 kvadrat. Med en heltidslön kommer jag kanske kunna byta till mig en lägenhet på 35 eller liknande palatsstorlek!
2.Den där envisa skulden på några tusenlappar till moderskapet som hängt med sedan jag var arbetslös och oansvarig 19-åring kommer att kunna betalas.
3.Jag kommer att kunna ha TVÅ par skor i vinter, så att man kan få sätta på sig torrt, även om man vart blöt om fötterna dagen innan.
4. Jag kommer att kunna fylla igen åtminstone något av de gigantiska ekonomiska hål som kallas körkort, hemdator, tandläkare etc.

Kort sagt: HURRA! 
Som, sagt, det ska bli härligt att få förgylla er tillvaro några månader till. :)

Självklart är ovanstående en tämligen förskönad version av sanningen. Mitt vik innebär nämligen också

5. Trygghet och fasta rutiner när jag ska börja trappa ner mina antidepp i oktober.

6. Att jag kanske kommer att kunna komplettera mitt förråd av hela byxor med 100% (Dvs komma upp i existensminimum tre par. Hur jag idag kan ha 1.5 hela par får ni klura på själva)

7. Att jag kan skita i de svarta hålen till förmån för Californien i vinter, där en av mina närmsta vänner pluggar.

8. Att jag kommer kunna träna skitbilligt på jobbet.

9. Att jag kommer ha råd att fortsätta rida (BÄST!)

10. Att jag istället för obetald praktik i höst kommer lära mig skitmycket och uppgradera mitt CV med sju månaders betalt arbete. På samma typ av arbetsplats som jag hade kunnat praktisera på.

11. Att jag kommer kunna söka en cräjzy praktik sedan, typ utomlands eller på FOU eller så, eftersom jag ju kommer kunna det obligatoriska handläggarjobbet hjälpligt.

Kort sagt: jag slipper vara så förbannat fattig, vilket i sin tur innebär vuxenhet och värdighet.

Det enda jag sörjer lite lite är min c-uppsats i genusvetenskap, som jag hade tänkt skriva i höst. Men den kan vänta.

***
Mer hurrarop:

Jag ska få hoppa in på LSS-sidan också! Mer komplicerad lagstiftning, handläggning av ärenden som rör människor med livet framför sig. Tjoho! Nu ska jag bara tjata mig till att få gå på vårdplaneringar (=slåss med landstinget) också, så kommer min erfarenhet härifrån vara fullständig!

Kommentarer
Postat av: erika

ja! hurra!!!

2007-08-15 @ 13:37:10
Postat av: sisela

grattis igen! och du jag funderade faktiskt på lss. men nej, jag måste bli klar.

2007-08-16 @ 12:44:39
Postat av: Rissen

Nej, jag känner mig inte lika entusiastisk nu. Men allt det där stämmer ju faktist fortfarande.

2007-10-18 @ 17:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback