Fattig/Fatigue/Fatiguée

Igår när jag vandrade fram och åter mellan Fridhemsplans tunnelbanenedgångar i ett försök att ditcha vakterna innanför spärrarna kände jag mig mycket fattig och mycket trött. Jag hade gärna betalat 20 spänn för deras godkännande, men jag hade inte råd, så jag gick till Stadshagen och försökte tycka det var en spännande lärdom: Tänk att tunnelbanestationerna ligger så nära varandra ändå. 

Men nu ska jag göra om resan Sveaplan - hem, och det känns inte så spännande idag. Mest tröttande. Och fattigt.  

Men, men, jag bor iallafall på cykelavstånd från mycket, när jag har råd att laga cykeln ska jag komma ihåg att det gör mig jävligt priviligierad. Det är konstigt med borgarnas nya zoner, det är billigare att åka med lokaltrafiken om man bor i centrum, dvs på cykel/gångavstånd från ALLT.  Bor man i pereferin måste man, som vanligt, betala dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback