Förra nyåret - revision

2005-12-31
Mier lidur vél - intresseklubben antecknar

[Man jobbar. Man skriver mycket dagbok.]

Av det nya året önskar jag mig varken flickvän eller pojkvän: jag önskar mig en mr Tumnus som spelar dubbelflöjt och stryker mig över ryggen.

Hen som spelar diggeridoo på T-centralen skulle också kunna funka.

***


Jag har hört talas om en nyårsfest som har en inofficiell katastrofagenda: värdinnorna har bjudit människor som troligtvis eller med säkerhet inte kommer att komma överens, de ska spela dålig musik bara bjuda på alkoholfritt. Den geniala tanken bakom är att inleds året katastrofalt kan det bara bli bättre sen. Tyvär är festen inte i Stockholm, så jag kan inte gå. Istället ska jag göra något jag aldrig gjort någon tidigare nyårsafton. Tror jag.

Och ska jag tänka lite på Året Som Gått, och det ska man ju, så ja, det första halvåret bytte jag utbildning, jobb, boende, och seriöst ihopande mot oihopande, och det är ganska mycket, så det är kanske okej om jag regredierat lite senaste halvåret, jo det är okej, för jag ska förlåta mig själv allt, jag har hört att förlåtelse är det nya svart. 2005 var mycket roligt kalasande, men mycket skit i hörnen också, så nu är det dags att kavla upp ärmarna och mocka ut den, för fy fan vad jag ser fram emot 2007!

Förresten, "mier lidur vél", betyder "jag mår bra" på isländska. Träffande och roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback