Käften. Din. Jävel.

Största underhållningsfaktorn på den så kallade Blogghimlen (jesus sicket slitet uttryck) just nu står Hoe-looking man för. När jag läste hennes inlägg om sin fästman rördes jag nästan till tårar. Det finns inget så fint som LBH (Love by humiliation). Kort sagt, den man älskar hånar man, att man står på förolämpande fot med varandra är tecken på stor kärlek.

Ta gossen A, som jag skrivit B-uppsats med, exempelvis. Honom gillar jag högt och rent, ja, man skulle nästan kunna säga att jag älskar honom. (Helt kyskt, naturligtvis). Och som jag har försökt de senaste tio veckorna. Retat honom för hans intonation, som inte är helt olik Ebba von Sydows. Trackat ner på hans favorithobby (Bandy). Kört med honom på alla sätt. Men först när jag nyligen kallade honom hora kom responsen: Käften. Din. Jävel. Åh hurra! Han är så fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback