Man känner sig gammal.

Jag är i Uppsala och hälsar på mina systrar, snart 13 respektive 15 år, med familj. Jag fick ett himla roligt pärlplatteprogram av dem i julklapp, och nu sitter vi och bygger familjeporträtt så det står härliga till. När syrrorna varit hos mig och pysslat har vi lyssnat på kasetter med Mumindalen, och min yngsta syster tyckte det var synd att jag inte hade med mig dem.

- Ååååh, jag skulle så himla gärna vilja ha dem, men ingen kommer ju någonsin vilja SÄLJA.

Jag sade att jag gärna kunde spela av dem till henne, varpå hon förvånat undrade hur det skulle gå till. När jag förhörde mig närmre visade det sig att ingen av systrarna visste hur man kopierar en kasett. Förlorad kunskap för en yngre generation, alltså. Man är/har ett forntidsminne.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! för att inte tala om när jag drömmande berättade för N om styvpappas lp-skiva med led zeppelin som var LILA.

2007-01-15 @ 17:16:26
Postat av: rissen

hahaha! JAG vet inte hur man kopierar en LP, det kan jag erkänna.

2007-01-15 @ 21:08:10
Postat av: Anonym

inte ens till kasett? då har vi nåt att ta igen, kära du. numer kan man till och med kopiera lp-skivor till mp3, men DET har jag ingen aning om hur man gör.

2007-01-16 @ 05:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback