Vitsar med att bli lite mer kristen

* När man är snäll mot andra, tror man att andra har goda avsikter gentemot en själv. Och det är ju himla skönt, för då kan man kosta på sig att vara lite snäll tillbaks, och så vidare i all oändlighet.

* Det blir jätte-jätte-lätt att avgöra vilka av ens wrong-doings som är ens eget fel, och vilka som är samhällets: De som är ens egna är sådana som man kan komma till helvetet för, övriga är samhällets. (Skitprakitskt, för de kristna jag är uppforstrad av tror inte på helvetet!)

* För en kristen blir att samhället är fucked-up blir aldrig en ursäkt för att inte försöka göra rätt.

* För en kristen människa finns alltid förlåtelse att casha in.

Kommentarer
Postat av: Matti

Fast nackdelen är att jag blir stel och konstig av kristna. Sen kan jag bli tvungen att förskjuta dig.

NÅNSTANS GÅR JU ÄNDÅ GRÄNSEN!

2007-01-31 @ 22:44:56
Postat av: Rissen

Well sötnos, i så fall kommer jag nog ha förlåtelse och kärlek så det räcker åt dig också, den dagen du vill komma tillbaka. Så förskjut på du bara!

Postat av: Rissen

Förresten är du redan stel i nacken. Det kan åta mig att hela med min kristna godhet.

2007-02-01 @ 11:54:21
URL: http://kallocain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback