På förekommen anledning:

Nittonhundranittiotalet. Snart kommer de ha ljugit i oss att det var snyggt, att alla var club kidz och härligt fria innan intörnät koloialiserats av marknadskrafter och pedofiler och att alla kunda brejka i MC Hammer-byxor och att clean nordisk design erövrade världen.

Men igår bläddrade jag av olika anledningar i IKEA-kataloger och Femina från mitten av nittiotalet. Och jag vill bara påpeka, innan de har lurat oss: NITTIOTALET VAR FRAMFÖRALLT GRÖN-BLÅ-ORANGE-SPRÄCKLIGA SOFFOR, TOKROLIGA GRAFISKA MÖNSTER OCH RUTTEN KVINNOSYN.

Jo faktiskt. Tredje vågens feminism började väl liksom rulla just då av en anledning.

Kommentarer
Postat av: Matti

Och jag var med, vuxen och vaken, så jag vet att du har rätt! Glöm inte att 90-talet var grungens och Red Hot Chili Peppers årtionde. Say no more!

2007-07-10 @ 00:31:36
Postat av: Anonym

Ja, det är SÅ skönt att vi nu däremot är BORTOM den feministiska revolutionen, beyond den helt enkelt. Jag trivs så bra här i paradiset där allt är fint och vackert och alla älskar varandra!
:)
Undrar vad man kommer se tba på av klädstilar nu och kommentera som pinsamma...

2007-07-11 @ 01:13:49
Postat av: Rissen

Är det något vi inte är, så är det BORTOM. Men det var inte bättre förr, bara för att drrling och fittstim och gender trouble mm HÄNDE. För på mainstreamscenen var utgångspunkterna för samtalen ungefär
KIllar Kan - i köket!
Och sånt är ju lätt att glömma.

2007-07-11 @ 09:02:17
Postat av: Mika

I'm with you!:) Och om jag startar en ny blogg ska den heta rissen for president, how's that for sucking up?!

Postat av: Rissen

klart godkänt! :)

2007-07-11 @ 14:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback