Förtrollad av FXXbo.

Workshopen var bland den bästa jag hållt, och vädret var vackert och människorna fina och jag ville bara stanna och förälska mig i någon med dreads, och kanske klappa en och annan get.

Men istället åkte jag buss mot mitt Göteborgståg, och bakom mig satt ett gäng kids som sjöng härligt vanvördigt till sin freestyle(!) när jag och några andra tanter försökte ge dem en historielektion (Röda Bönor-sånger). Innan vi tanter började sjunga frågade jag dem om de kunde de gamla Jösses Flickor-låtarna, men de svarade att de inte riktigt var med på den tiden. Maj Gadd! I den stunden vart jag en del av vuxengenerationen som inte ska komma och tro att de kan berätta något viktigt för di unga. Well well.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback