SR Metreopol 93.8

heter min nya favoritkanal. Den lyckas med allt P3 misslyckas med: vara underhållande utan att vara tramsig, vara politisk utan att vara präktig (okej, lite då, men jag gillart) spela musik från mer än två världsdelar utan att slå sig på bröstet och kalla den wöörld music. Och så känns den heterovita medelklassdominansen inte så förtvivlat kompakt där.

Det bästa av allt var i morse när deras nyhetsuppläsare (synbarligen) av misstag kallde statsministern för Fredrik Regnfall. Fantastiskt!

Appropå på felsägningar råkade jag i helgen påstå att en häst som heter MQ hette McQuinn. Logiken såg ut som följer:
Hennes mamma hette Quinnie.
Ryttaren heter Mcway Gillianen i efternamn.
Alltså vart MQ McQuinn. Jag är för härlig jag, med mina slip of the tounges.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback