Alla som inte dansar är våldstäksmän

Antingen Maskinen tog det fulaste ord de kunde komma på för att beskriva tråkmånsarna på klubben, eller ville synligöra att en våldtäktsman kan vara vem som helst, är det ju en genial refräng. Det enda som stör mig med låten är

1 att den troligen inte hade gått hem lika bra hos Folket om den gjorts av brudar, särskilt inte om de profilierat sig som feminister.

2 att den troligen hade gått hem mycket bättre hos de flesta av mina polare om den gjorts av brudar, särskilt om de profilerat sig som feminister.

Kommentarer
Postat av: anfield

bra poänger ju. men jag tycker ändå bara att låten är dålig och oupprörande.

2008-02-05 @ 14:34:42
Postat av: Anders

Sedan jag läste det här inlägget har jag gått och stört mig på samma saker.

Postat av: Rissen

ja, vad är politik annat än spridandet av irritation?

2008-02-14 @ 22:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback